Terapia prowadzona w Instytucie w zakresie specyficznych trudności w uczeniu się pod postacią dysleksji, dysgrafii, dysortografii, opracowywana jest indywidualnie dla każdej osoby, na podstawie diagnozy i analizy dokumentacji.
Terapie specyficznych trudności w uczeniu się, które prowadzone są w Instytucie to m.in.:
-
- Terapia Pedagogiczna
- Terapia Ręki w teorii integracji sensorycznej dr Ayers
Specyficzne trudności w uczeniu się określa się jako a chronic condition, czyli długotrwały stan, charakteryzujący się zaburzeniami integracji werbalnych i niewerbalnych zdolności oraz zakłóceniami rozwoju.
-
- Dysleksję (ang. specific reading disorder – specyficzne trudności w czytaniu) można uznać jako nieumiejętność poprawnego czytania głośnego i cichego, włącznie z brakiem zrozumienia tego, co się czyta.
- Dysgrafia (ang. specific developmental disorder of motor function – specyficzne rozwojowe zaburzenie funkcji motorycznych, charakteryzujące się zaburzonym poziomem graficznym pisma), wskazuje się na jej cechy, takie jak: pismo niekształtne, niespójne, niejednolicie położone, nieproporcjonalne (przy normie intelektualnej ucznia).
- Dysortografia (ang. specific spelling disorder – specyficzne zaburzenia w poprawnej pisowni) występuje u dziecka, które mimo znajomości reguł pisowni i normy intelektualnej, popełnia liczne, charakterystyczne błędy ortograficzne, zapisuje w sposób fonetyczny (tak jak słyszy), zmienia, przestawia, dodaje lub opuszcza litery i wyrazy.
Jeżeli zauważasz u swojego dziecka objawy wyżej wymienionych dysfunkcji lub już posiadasz opinię, z poradni psychologiczno-pedagogicznej, o dysleksji rozwojowej, zapraszam na zajęcia terapeutyczne, które pozwolą osiągnąć zamierzone efekty i zatrzymają mechanizm pogłębiania się trudności.
Koszt sesji terapeutycznej: 160 zł