dr Monika Bednarczuk

dr Monika Bednarczuk – Doktor Nauk Społecznych, Terapeuta ASD, Pedagog Specjalny, Oligofrenopedagog, Trener Umiejętności Społecznych – TUS,
Certyfikowany Terapeuta Ręki, Wykładowca Akademicki

Jestem założycielką Instytutu Terapii Dzieci i Młodzieży w Lublinie przy ul. Bursaki 16 (Czechów Północny). Od 13 lat pracuję również w szkole, udzielając pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom oraz prowadząc zajęcia rewalidacyjne z uczniami ze spektrum autyzmu i uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Terapie które prowadzę, zawsze są „szyte na miarę” czyli dobrane indywidualne do każdej osoby i poprzedzone wywiadem z rodzicami, analizą dokumentacji oraz diagnozą funkcjonalną.

Specjalizuję się w terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, mutyzmem wybiórczym/selektywnym, trudnościami szkolnymi, dysleksją rozwojową, ADHD, zaburzeniami emocjonalno-społecznymi oraz w terapii dzieci i młodzieży sprawiającej trudności wychowawcze w domu i w szkole.

Świadczę porady i konsultacje dla rodziców. Udzielam również porad, dla rodziców i nauczycieli dotyczących IPET, WOPFU, Orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego – w zakresie analizy i rozumienia diagnoz oraz realizacji zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Doktorat i studia magisterskie ukończyłam na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (UMCS).

Dodatkowe kwalifikacje, uprawnienia oraz umiejętności:

  • Posiadanie stopnia awansu zawodowego: Nauczyciel Dyplomowany
  • Kurs: „Terapia ręki w teorii integracji sensorycznej”
  • Kurs: „Trening umiejętności społecznych (TUS)”
  • Szkolenie: „AAC komunikacja wspomagająca i alternatywna”
  • Szkolenie z zakresu profilaktyki uzależnień chemicznych
  • Szkolenie: „Zapobieganie samobójstwom dzieci i młodzieży”
  • Szkolenie: „Depresja dzieci i młodzieży”
  • Szkolenie: „Współpraca rodzic – terapeuta”
  • Kurs: „Mediator szkolny”
  • Kurs Kierownika Wycieczek Szkolnych i Obozów Wędrownych
  • Szkolenie „Zastosowanie Metody Gier Diagnostyczno-Symulacyjnych MGDS” Realizowanym w ramach projektu „Od diagnozy do działania”

oraz

  • Jestem autorem publikacji naukowych dotyczących m.in. samooceny i percepcji siebie dzieci i młodzieży, funkcjonowania psychospołecznego, szkolnictwa zawodowego/branżowego, trudności w uczeniu się, dysleksji i ADHD, zaburzeń ze spektrum autyzmu, niepełnosprawności intelektualnej, terapii psychopedagogicznej.
  • Uczestniczyłam w licznych konferencjach naukowych i szkoleniach z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Doświadczenie zawodowe:

  • 13 lat pracy w szkole udzielając pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom
  • Przewodnicząca zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Praca z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną, spektrum autyzmu, niepełnosprawności sprzężone, niedosłuch, niedostosowanie społeczne
  • Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz zajęć z technik uczenia się
  • Praca z uczniami posiadającymi opinię o specyficznych trudnościach w uczeniu się, pod postacią dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii oraz opinię o obniżonych możliwościach intelektualnych, opinię o mutyzmie wybiórczym/selektywnym
  • Wykładowca na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Nauczyciel, instruktor podczas zajęć projektowych UE
dr Monika Bednarczuk

Co najważniejsze widać efekty terapii. Pani dr jest konkretna, wnikliwa i w naszej ocenie bardzo skuteczna. Indywidualne podejście do dziecka i cenne porady dla rodzica.

Adam i Oliwia

Mija pierwszy rok terapii i nie spodziewałam się tak dużych efektów w rozwoju  pamięci, koncentracji uwagi i myślenia u mojego syna. Polecam!

Paulina

Terapia pozwala mojej córce normalnie funkcjonować w grupie i przestała być odtrącana przez rówieśników

Krzysztof