dr Monika Bednarczuk
dr Monika Bednarczuk – Doktor Nauk Społecznych, Terapeuta ASD, Pedagog Specjalny, Oligofrenopedagog, Trener Umiejętności Społecznych – TUS,
Certyfikowany Terapeuta Ręki, Wykładowca Akademicki
Jestem założycielką Instytutu Terapii Dzieci i Młodzieży w Lublinie przy ul. Bursaki 16 (Czechów Północny). Od 13 lat pracuję również w szkole, udzielając pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom oraz prowadząc zajęcia rewalidacyjne z uczniami ze spektrum autyzmu i uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Terapie które prowadzę, zawsze są „szyte na miarę” czyli dobrane indywidualne do każdej osoby i poprzedzone wywiadem z rodzicami, analizą dokumentacji oraz diagnozą funkcjonalną.
Specjalizuję się w terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, mutyzmem wybiórczym/selektywnym, trudnościami szkolnymi, dysleksją rozwojową, ADHD, zaburzeniami emocjonalno-społecznymi oraz w terapii dzieci i młodzieży sprawiającej trudności wychowawcze w domu i w szkole.
Świadczę porady i konsultacje dla rodziców. Udzielam również porad, dla rodziców i nauczycieli dotyczących IPET, WOPFU, Orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego – w zakresie analizy i rozumienia diagnoz oraz realizacji zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Doktorat i studia magisterskie ukończyłam na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (UMCS).
Dodatkowe kwalifikacje, uprawnienia oraz umiejętności:
- Posiadanie stopnia awansu zawodowego: Nauczyciel Dyplomowany
- Kurs: „Terapia ręki w teorii integracji sensorycznej”
- Kurs: „Trening umiejętności społecznych (TUS)”
- Szkolenie: „AAC komunikacja wspomagająca i alternatywna”
- Szkolenie z zakresu profilaktyki uzależnień chemicznych
- Szkolenie: „Zapobieganie samobójstwom dzieci i młodzieży”
- Szkolenie: „Depresja dzieci i młodzieży”
- Szkolenie: „Współpraca rodzic – terapeuta”
- Kurs: „Mediator szkolny”
- Kurs Kierownika Wycieczek Szkolnych i Obozów Wędrownych
- Szkolenie „Zastosowanie Metody Gier Diagnostyczno-Symulacyjnych MGDS” Realizowanym w ramach projektu „Od diagnozy do działania”
oraz
- Jestem autorem publikacji naukowych dotyczących m.in. samooceny i percepcji siebie dzieci i młodzieży, funkcjonowania psychospołecznego, szkolnictwa zawodowego/branżowego, trudności w uczeniu się, dysleksji i ADHD, zaburzeń ze spektrum autyzmu, niepełnosprawności intelektualnej, terapii psychopedagogicznej.
- Uczestniczyłam w licznych konferencjach naukowych i szkoleniach z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Doświadczenie zawodowe:
- 13 lat pracy w szkole udzielając pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom
- Przewodnicząca zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Praca z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną, spektrum autyzmu, niepełnosprawności sprzężone, niedosłuch, niedostosowanie społeczne
- Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz zajęć z technik uczenia się
- Praca z uczniami posiadającymi opinię o specyficznych trudnościach w uczeniu się, pod postacią dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii oraz opinię o obniżonych możliwościach intelektualnych, opinię o mutyzmie wybiórczym/selektywnym
- Wykładowca na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
- Nauczyciel, instruktor podczas zajęć projektowych UE
Autyzm – Terapia
Terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Niepełnosprawność intelektualna
Terapia polegająca na usprawnianiu funkcji poznawczych.
Mutyzm wybiórczy – Terapia
Terapia ukierunkowana na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i emocjonalnych
Dysleksja rozwojowa – Terapia
Zajęcia nastawione na zatrzymanie mechanizmu pogłębiania się trudności.
ADHD – Terapia
Terapia nakierowana na zmniejszenie nasilenia się objawów ADHD oraz objawów współwystępujących.
Trudności emocjonalno – społeczne
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne.
Trudności wychowawcze
Terapia z elementami Treningu Zastępowania Agresji oraz Treningu Kontroli Złości.
TUS – zajęcia grupowe
Zajęcia polegające na nabywaniu zachowań stosowanych w sytuacjach społecznych.